luni, 2 aprilie 2012

GRILA DE EVALUARE pentru obţinerea gradaţiei de merit – 2012


GRILA DE EVALUARE
pentru obţinerea gradaţiei de merit – 2012

CADRE  DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPECIAL ŞI SPECIAL INTEGRAT
Numele şi prenumele ………………………………………………………………………………
Unitatea de învăţământ …………………………………………………………………………...
Funcţia / specialitatea ……………………………………………………………………………..
Gradul didactic …………………………………………………………………………………….
Vechimea în învăţământ …………………………………………………………………..............

Criterii
Activităţi, rezultate şi performanţe
Punctaj maxim
Detaliere punctaj
Autoevaluare
Punctaj acordat
I. Activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă
 50 p.
A. Rezultate deosebite în recuperarea elevilor cu CES  

B. Realizarea unei oferte educaţionale atractive, conformă cu solicitările şi interesele educaţionale ale elevilor
5 p

5 p
5

5


C. Iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare/activitate prin utilizarea tehnicilor AEL/IT în cadrul şcolii
2 p
2


D.Performanţe în pregătirea elevilor la  concursuri de profil recunoscute de MECTS  şi materializate în obţinerea premiilor/menţiunilor:
la nivel local/interşcolar
-locul I
-locul II
-locul III
-menţiune/premiu special
judeţean/interjudeţean/regional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu special
naţional/internaţional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu special
(Punctajele se cumulează fără a depăşi 3  puncte)

3 p










0,4
0,3
0,2
0,1

0,4
0,3
0,2
0,1

0,4
0,3
0,2
0,1


E.Performanţe în pregătirea elevilor cu cerinţe educative speciale, distinşi la concursuri cultural-artistice şi sportive recunoscute de MECTS şi materializate în obţinerea premiilor :
la nivel local/interşcolar
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu special
judeţean/interjudeţean/regional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu special
naţional/internaţional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu special
(Punctajele se cumulează fără a depăşi 3  puncte)

3 p





0,4
0,3
0,2
0,1

0,4
0,3
0,2
0,1

0,4
0,3
0,2
0,1



     



F.a. Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare ,la concursurile de nivel:   
ü  local/judeţean 
ü  interjudeţean,/naţional
ü  internaţional
b.Organizarea/participarea de concursuri şi festivaluri:
ü  locale/judeţene 
ü  interjudeţene,/naţionale
ü  internaţionale
c. Organizarea / participarea la spectacole, expoziţii, la nivel:
ü  locale/judeţene 
ü  interjudeţene,/naţionale
ü  internaţionale
(Punctajele se cumulează fără a depăşi 3  puncte)
3 p






0,3
0,3
0,4

0,3
0,3
0,4

0,3
0,3
0,4


G. Rezultate măsurabile obţinute în activităţile culturale şi  educative organizate în şcoală, cu impact la nive:l
ü  local
ü  judeţean
ü  naţional
ü  interjudeţean
2 p


0,50
0,50
0,50
0,50


H. Activitatea şi rezultatele obţinute cu elevi cu dificultăţi de învăţare/ces
3 p
3


I.   Activitate desfăşurată în vederea realizării echităţii în educaţie:
ü  activităţi de remediere,
ü  activităţi de desegregare,
ü  activităţi de educaţie incluzivă,
ü  activităţi de educaţie multiculturală
3 p



0,75
0,75
0,75
0,75


J.Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în desfăşurarea unor activităţi practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, antreprenoriale, tehnice
(punctajele se cumulează , fără a depăşi 4 puncte)
4 p


0,5p/activitate


K. Rezultate obţinute în activităţi de voluntariat, la nivel:
ü  local
ü  judeţean
ü  naţional
ü  internaţional
3 p


0,75
0,75
0,75
0,75


 L. . Responsabil CIEvC, CEAC, consilier de programe educative, responsabil comisie metodică, coordonator/membru în colectivul de redacţie al revistelor şcolare  
4 p
1p/funcţie



M. Participarea la cursuri de formare acreditate
 (Punctajele se cumulează, fără a depăşi 5puncte)
5 p
1 p /curs



N Coordonarea/participarea la  activităţile  din cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară
5 p
0,5p /activitate


 II. Performanţe deosebite în inovarea  didactică –30p.
A.Contribuţii la elaborarea de:
ü  programe şcolare -  avizate de MECTS
ü  regulamente/ metodologii - avizate de I.S.J/MECTS
ü  îndrumătoare/ghiduri metodice şi auxiliare didactice – avizate de I.S.J / MECTS;
ü  manuale şcolare – avizate de MECTS
ü  reviste şcolare – avizate de MECTS
ü  cărţi în domeniul educaţional înregistrate cu ISBN
ü  crearea de softuri educaţionale în specialitate  - avizate de MECTS;
ü  platforme de e-learning avizate de MECTS.
ü  programă şcolară pentru disciplina opţională şi/sau  adaptări curriculare
6 p

 3p pentru fiecare


 B.Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate, în domeniul didacticii, specialităţii şi managementul educaţional, înregistrate cu ISBN;
5 p
2p/carte/nr. de  autori


C.Activitate de:
- mentorat;
- formator;
- în domeniul sindical;
ü  nivel local
ü  naţional
-participarea cu comunicări la simpozioane:
ü  judeţene
ü  regionale
ü  naţionale
ü  internaţionale
- formarea personalului didactic prin CCD.în calitate de formator
- contribuţii la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei. (Punctajele se cumulează  fără a depăşi 9  puncte).
9 p

- Mentor: 1 p  
- Formator (cu activitate): 4 p
 - Activitate în domeniul sindical (la nivelul şcolii/la nivel judeţean)         
 4x0,50 p  = 2 p
 - Participare prin comunicări la
simpozioane, cercuri pedagogice, conferinţe, contribuţie la cercetări ştiinţifice – 2 p



D.
ü  activitate de  metodist
ü  membru  în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul ISJ
ü  membru în comisia naţională de specialitate
ü  coordonator de cerc pedagogic
8 p
- Metodist IŞJ cu activitate 0,5p/an max. 2 p
- Membru Consiliul Consultativ ISJ – 0,5p /an, max.2 p
- Coordonator cerc pedagogic – 0,5/an, max.2 p
- Membru Comisia Naţională de specialitate – 2 p



E.  Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi a altor  structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate
2 p
- inclusiv comisii la nivel de minister;
- lider local de sindicat (4x0,50 p/an)
lider sindical la nivel judeţean  4x0,50 p                                                                                               


III.  Participarea la proiecte
15     puncte
a)Proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/
internaţional recunoscute de inspectoratul şcolar/MECTS
b) Proiecte/programe realizate în parteneriat între şcoală şi asociaţiile reprezentative de părinţi/comunitatea locală/agenţi economici
c) Proiecte din Fondul Social European/Fonduri Structurale şi de Coeziune/Proiecte PHARE;
d) Proiecte/programe europene realizate prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării profesionale - Socrates, Comenius, Arion, Leonardo, Grundtvig, Program Transversal etc.
e) Proiecte/programe coordonate de MECTS, Inspectoratul Şcolar, de alţi parteneri-Institutul Francez, Institutul Cervantes, British Council, ZFA (Centrala pentru Activitate şcolară din Germania), Fundaţia Communitas, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia Salvaţi Copiii;
f) Alte proiecte/programe, recunoscute de inspectoratul şcolar/MECTS.
(punctajele se cumulează fără a depăşi 15 puncte).
15 p



- manager /coordonator proiect – 4p
- asistent manager /expert proiect /coordonator local – 3p
- membru echipa implementare - 2 p
 - coordonator proiect 4p
- membru – 2 p



IV. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ  -
5 puncte
a)Contribuţii individuale şi/sau în echipă la dezvoltarea  practicii managementului educaţional şi instituţional  

b)Atragerea de finanţări  extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare etc. , având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de predare-învăţare-evaluare, bazei didactico-materiale

c) Realizarea de proiecte extracurriculare , cu finanţare extrabugetară

d)Realizări în ceea ce priveşte educaţia adulţilor şi reconversia profesională(cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de învăţare.)
(punctajele se cumulează fără a depăşi 5 puncte).
1 p


2 p



1,50 p

0,50 p
0,50p/referat/comunicare

1p/finanţare



0,50 p/proiect

 - inclusiv  activităţi cu părinţii la nivel de şcoală


PUNCTAJ TOTAL:

100 p



Note :
1.       Grila de evaluare a fost elaborată conform Anexei la O.M.E.C.T.S. nr. 5486/ 29.09.2011– Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar.
2.       Dosarul va fi însoţit de un opis, documentele vor respecta ordinea criteriilor şi detalierilor din grilă, raportul va face trimiteri clare la anexe, iar dosarul va avea max. 200 de file.
3.       Candidatul îşi asumă prin declaraţia pe propria răspundere autenticitatea documentelor şi va întocmi un tabel cu premiile obţinute de elevii  săi, validat de director în urma verificării efective a diplomelor.

DATA:……………………..                                                                                                                              CANDIDAT,
Punctaj validat de membrii comisiei: ………………………………                                                              ……………………………………………
Presedinte: ………………………………………………………….
Membri: …………………………………………………………….                  Observatori sindicali:  1. ……………………………………………….                                         
               …………………………………………………………….                                                       2. ……………………………………………....
               ……………………………………………………………                                                                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu