GRILA DE EVALUARE
pentru obţinerea gradaţiei de
merit – 2012
CADRE DIDACTICE
DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPECIAL ŞI SPECIAL INTEGRAT
Numele şi prenumele ………………………………………………………………………………
Unitatea de învăţământ
…………………………………………………………………………...
Funcţia / specialitatea ……………………………………………………………………………..
Gradul didactic …………………………………………………………………………………….
Vechimea în învăţământ …………………………………………………………………..............
Criterii
|
Activităţi,
rezultate şi performanţe
|
Punctaj maxim
|
Detaliere punctaj
|
Autoevaluare
|
Punctaj acordat
|
I. Activităţi
complexe cu valoare instructiv-educativă
50 p.
|
A. Rezultate
deosebite în recuperarea elevilor cu CES
B. Realizarea unei
oferte educaţionale atractive, conformă cu solicitările şi interesele
educaţionale ale elevilor
|
5 p
5 p
|
5
5
|
|
|
C. Iniţierea şi
aplicarea unor proiecte de predare/activitate prin utilizarea tehnicilor
AEL/IT în cadrul şcolii
|
2 p
|
2
|
|
|
|
D.Performanţe în
pregătirea elevilor la concursuri
de profil recunoscute de MECTS şi
materializate în obţinerea premiilor/menţiunilor:
la nivel
local/interşcolar
-locul I
-locul II
-locul III
-menţiune/premiu
special
judeţean/interjudeţean/regional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu
special
naţional/internaţional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu
special
(Punctajele se cumulează fără a depăşi 3 puncte)
|
3 p
|
0,4
0,3
0,2
0,1
0,4
0,3
0,2
0,1
0,4
0,3
0,2
0,1
|
|
|
|
E.Performanţe în
pregătirea elevilor cu cerinţe educative speciale, distinşi la concursuri
cultural-artistice şi sportive recunoscute de MECTS şi materializate în
obţinerea premiilor :
la nivel
local/interşcolar
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu
special
judeţean/interjudeţean/regional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu
special
naţional/internaţional
-locul I
-locul II
-locul III
- menţiune/premiu
special
(Punctajele se cumulează fără a depăşi 3 puncte)
|
3 p
|
0,4
0,3
0,2
0,1
0,4
0,3
0,2
0,1
0,4
0,3
0,2
0,1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F.a. Participarea
în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare ,la
concursurile de nivel:
ü
local/judeţean
ü
interjudeţean,/naţional
ü
internaţional
b.Organizarea/participarea
de concursuri şi festivaluri:
ü
locale/judeţene
ü
interjudeţene,/naţionale
ü
internaţionale
c. Organizarea /
participarea la spectacole, expoziţii, la nivel:
ü
locale/judeţene
ü
interjudeţene,/naţionale
ü
internaţionale
(Punctajele se cumulează fără a depăşi 3 puncte)
|
3 p
|
0,3
0,3
0,4
0,3
0,3
0,4
0,3
0,3
0,4
|
|
|
|
G. Rezultate
măsurabile obţinute în activităţile culturale şi educative organizate în şcoală, cu impact
la nive:l
ü
local
ü
judeţean
ü
naţional
ü
interjudeţean
|
2 p
|
0,50
0,50
0,50
0,50
|
|
|
|
H. Activitatea şi
rezultatele obţinute cu elevi cu dificultăţi de învăţare/ces
|
3 p
|
3
|
|
|
|
I. Activitate desfăşurată în
vederea realizării echităţii în educaţie:
ü activităţi de
remediere,
ü activităţi de
desegregare,
ü activităţi de educaţie
incluzivă,
ü activităţi de educaţie
multiculturală
|
3 p
|
0,75
0,75
0,75
0,75
|
|
|
|
J.Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în desfăşurarea unor activităţi practice, educative
pentru formarea de abilităţi de comunicare, antreprenoriale, tehnice
(punctajele se cumulează , fără a depăşi 4 puncte)
|
4 p
|
0,5p/activitate
|
|
|
|
K. Rezultate
obţinute în activităţi de voluntariat, la nivel:
ü
local
ü
judeţean
ü
naţional
ü
internaţional
|
3 p
|
0,75
0,75
0,75
0,75
|
|
|
|
L. .
Responsabil CIEvC, CEAC, consilier de programe educative, responsabil comisie
metodică, coordonator/membru în colectivul de redacţie al revistelor şcolare
|
4 p
|
1p/funcţie
|
|
|
|
|
M. Participarea la cursuri de formare acreditate
(Punctajele
se cumulează, fără a depăşi 5puncte)
|
5 p
|
1 p /curs
|
|
|
|
N Coordonarea/participarea
la activităţile din cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune
Comunitară
|
5 p
|
0,5p /activitate
|
|
|
II. Performanţe deosebite în
inovarea didactică –30p.
|
A.Contribuţii la
elaborarea de:
ü programe şcolare
- avizate de MECTS
ü regulamente/
metodologii - avizate de I.S.J/MECTS
ü îndrumătoare/ghiduri
metodice şi auxiliare didactice – avizate de I.S.J / MECTS;
ü
manuale
şcolare – avizate de MECTS
ü reviste şcolare – avizate de MECTS
ü cărţi în domeniul
educaţional înregistrate cu ISBN
ü crearea de softuri
educaţionale în specialitate - avizate
de MECTS;
ü platforme de e-learning
avizate de MECTS.
ü programă şcolară
pentru disciplina opţională şi/sau adaptări curriculare
|
6 p
|
3p pentru fiecare
|
|
|
B.Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice
publicate, în domeniul didacticii, specialităţii şi managementul educaţional,
înregistrate cu ISBN;
|
5 p
|
2p/carte/nr. de autori
|
|
|
|
C.Activitate de:
- mentorat;
- formator;
- în domeniul
sindical;
ü
nivel
local
ü
naţional
-participarea cu comunicări la simpozioane:
ü judeţene
ü regionale
ü naţionale
ü internaţionale
- formarea personalului didactic prin CCD.în calitate de formator
- contribuţii la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul
problematicii învăţământului şi educaţiei. (Punctajele se cumulează fără a depăşi 9 puncte).
|
9 p
|
- Mentor: 1 p
- Formator (cu
activitate): 4 p
- Activitate în domeniul sindical (la nivelul
şcolii/la nivel judeţean)
4x0,50 p = 2 p
- Participare prin comunicări la
simpozioane, cercuri pedagogice, conferinţe, contribuţie la cercetări
ştiinţifice – 2 p
|
|
|
|
D.
ü activitate de metodist
ü membru în consiliul consultativ de specialitate de
la nivelul ISJ
ü membru în comisia
naţională de specialitate
ü coordonator de cerc
pedagogic
|
8 p
|
- Metodist IŞJ cu
activitate 0,5p/an max. 2 p
- Membru Consiliul
Consultativ ISJ – 0,5p /an, max.2 p
- Coordonator cerc
pedagogic – 0,5/an, max.2 p
- Membru Comisia
Naţională de specialitate – 2 p
|
|
|
|
|
E. Activitatea desfăşurată în cadrul unor
comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative, în cadrul
unor comisii consultative de dialog social şi a altor structuri de dialog social şi în comisiile
naţionale de specialitate
|
2 p
|
- inclusiv comisii
la nivel de minister;
- lider local de
sindicat (4x0,50 p/an)
lider sindical la
nivel judeţean 4x0,50 p
|
|
|
III. Participarea la proiecte
15 puncte
|
a)Proiecte
de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/
internaţional recunoscute de inspectoratul şcolar/MECTS
b) Proiecte/programe realizate în parteneriat între şcoală şi asociaţiile
reprezentative de părinţi/comunitatea locală/agenţi economici
c) Proiecte din
Fondul Social European/Fonduri Structurale şi de Coeziune/Proiecte PHARE;
d)
Proiecte/programe europene realizate prin Agenţia Naţională pentru Programe
Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării profesionale - Socrates,
Comenius, Arion, Leonardo, Grundtvig, Program Transversal etc.
e)
Proiecte/programe coordonate de MECTS, Inspectoratul Şcolar, de alţi
parteneri-Institutul Francez, Institutul Cervantes, British Council, ZFA
(Centrala pentru Activitate şcolară din Germania), Fundaţia Communitas,
MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia Salvaţi Copiii;
f) Alte
proiecte/programe, recunoscute de inspectoratul şcolar/MECTS.
(punctajele se cumulează fără a depăşi 15 puncte).
|
15 p
|
- manager
/coordonator proiect – 4p
-
asistent manager /expert proiect /coordonator local – 3p
-
membru echipa implementare - 2 p
- coordonator proiect 4p
- membru – 2 p
|
|
|
IV. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ -
5 puncte
|
a)Contribuţii individuale şi/sau în echipă la dezvoltarea practicii managementului educaţional şi
instituţional
b)Atragerea de
finanţări extrabugetare pentru
unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare
etc. , având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de
predare-învăţare-evaluare, bazei didactico-materiale
c) Realizarea de
proiecte extracurriculare , cu finanţare extrabugetară
d)Realizări în ceea
ce priveşte educaţia adulţilor şi reconversia profesională(cursuri, programe,
materiale auxiliare, platforme de învăţare.)
(punctajele se cumulează fără a
depăşi 5 puncte).
|
1 p
2 p
1,50 p
0,50 p
|
0,50p/referat/comunicare
1p/finanţare
0,50 p/proiect
- inclusiv activităţi cu părinţii la nivel de şcoală
|
|
|
PUNCTAJ TOTAL:
|
|
100 p
|
|
|
|
Note :
1. Grila de evaluare a fost elaborată conform
Anexei la O.M.E.C.T.S. nr. 5486/ 29.09.2011– Metodologia şi criteriile de
acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar.
2. Dosarul va fi însoţit de un opis, documentele
vor respecta ordinea criteriilor şi detalierilor din grilă, raportul va face
trimiteri clare la anexe, iar dosarul va avea max. 200 de file.
3. Candidatul îşi asumă prin declaraţia pe
propria răspundere autenticitatea documentelor şi va întocmi un tabel cu
premiile obţinute de elevii săi, validat
de director în urma verificării efective a diplomelor.
DATA:……………………..
CANDIDAT,
Punctaj validat de membrii comisiei: ………………………………
……………………………………………
Presedinte: ………………………………………………………….
Membri: ……………………………………………………………. Observatori sindicali: 1. ……………………………………………….
……………………………………………………………. 2. ……………………………………………....
……………………………………………………………
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu